Preskočiť na hlavný obsah

ÚRSO naďalej intenzívne pracuje na riešení situácie bývalých zákazníkov Slovakia Energy

Vypublikované:

Vzhľadom na neočakávané ukončenie zmluvy o zúčtovaní odchýlky medzi OKTE, a.s. a Slovakia Energy, s.r.o., nastal DPI v elektrine už túto sobotu (09.10.2021) a úradu sa tak zúžil časový priestor na prípravu adekvátnych riešení na elimináciu dopadov na dotknutých odberateľov.

industry-gf35707065_1920
industry-gf35707065_1920
ÚRSO potvrdzuje, že v uplynulých dňoch všetci odberatelia elektriny a plynu spoločnosti Slovakia Energy, s.r.o. prešli úplne automaticky do inštitútu tzv. dodávky poslednej inštancie.

V tejto súvislosti ubezpečuje všetkých dotknutých odberateľov, že majú naďalej zachovanú nepretržitú dodávku elektriny aj plynu. Ak sa tak nedeje, nech okamžite kontaktujú ÚRSO: www.urso.gov.sk/podnety/.

ÚRSO musí zároveň s poľutovaním konštatovať, že spoločnosť OKTE, a.s. neočakávane, už 07.10.2021, dohodou ukončila Zmluvu o zúčtovaní odchýlky so subjektom Slovakia Energy, s.r.o., čím de facto okamžite ukončila podnikanie Slovakia Energy, s.r.o., a presunula zákazníkov Slovakia Energy z režimu regulovaných cien do režimu cien dodávky poslednej inštancie.

Predseda ÚRSO Andrej Juris: „Týmto krokom spoločnosť OKTE, a.s. skomplikovala ÚRSO možnosť dôsledne a v adekvátnom časovom horizonte posudzovať žiadosť Slovakia Energy o zrušenie podnikania, najmä s ohľadom na maximálne možné zmiernenie dopadov na dotknutých odberateľov.“

ÚRSO napriek tomu naďalej rokuje v spolupráci s Ministerstvom hospodárstva SR s príslušnými dodávateľmi poslednej inštancie, aby odberatelia Slovakia Energy pocítili dopady tejto zmeny čo najmenej.
Skočiť na začiatok obsahu Skočiť na hlavičku