Podnety, sťažnosti a riešenie sporov
Úradu je možné doručiť podnet, ktorým podávateľ popisuje postup regulovaného subjektu, alebo inej osoby podliehajúcej kontrole, štátnemu dozoru, dozoru a dohľadu s ktorým nesúhlasí. Výsledkom vybavovania podnetu je stanovisko, ktoré informuje podávateľa podnetu o zistených skutočnostiach.
Úradu je možné tiež doručiť návrh na alternatívne riešenie sporu, ktorého cieľom je uzatvorenie dohody medzi odberateľom a dodávateľom, ktorá bude akceptovateľná pre obe strany sporu.
Bližšie podrobnosti a usmernenia ako postupovať:
Úrad ako orgán štátnej správy pre oblasť regulácie v sieťových odvetviach a kontrolným orgánom nad všeobecne záväznými právnymi predpismi v energetike s celoslovenskou pôsobnosťou vybavuje podnety fyzických osôb, právnických osôb a orgánov verejnej moci, ktoré sa týkajú najmä dodržiavania práv, povinností a zákonom chránených záujmov účastníkov trhu s energiami a iných dotknutých osôb.