ÚRSO: Spoľahlivý ochranca spotrebiteľov v energetike
V roku 2024 úrad spracoval 294 spotrebiteľských podnetov týkajúcich sa cien energií, fakturácie, merania spotreby a zmien dodávateľa.

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dôsledne obhajuje práva spotrebiteľov a zabezpečuje ich ochranu v oblasti energetiky.
V roku 2024 úrad spracoval 294 spotrebiteľských podnetov týkajúcich sa cien energií, fakturácie, merania spotreby a zmien dodávateľa. Viac ako 42 % podnetov právni experti úradu priamo úspešne vyriešili v prospech spotrebiteľov, ostatné podnety boli buď odovzdané príslušným štátnym orgánom, alebo sa ukázali ako neopodstatnené.
Predseda ÚRSO Jozef Holjenčík: „Vďaka našej informačnej kampani a webovej stránke ÚRSO dostávajú spotrebitelia jasné a dostupné informácie o svojich právach, povinnostiach a možnostiach riešenia problémov. Výrazne tak prispievame k vyššej energetickej gramotnosti občanov SR.“
Zásadnou legislatívnou zmenou, ktorú ÚRSO presadil pod vedením Jozefa Holjenčíka, bolo zrušenie obmedzenia na zmenu dodávateľa energií len do 31. marca, čím spotrebitelia získali flexibilitu a možnosť meniť dodávateľa slobodne kedykoľvek počas roka. V rámci procesu vybavovania podnetov úrad tiež v roku 2024 zaviedol online formuláre, ktoré významne urýchlili a zefektívnili riešenie požiadaviek spotrebiteľov.
Výsledkom je pokles počtu podaných spotrebiteľských podnetov na ÚRSO v roku 2024 o 278 oproti predchádzajúcemu roku, čo potvrdzuje efektívnosť legislatívnych úprav a úspešnosť informačnej kampane úradu.
Predseda ÚRSO Jozef Holjenčík: „Naďalej chceme zostať silným partnerom spotrebiteľov. Našou hlavnou prioritou je transparentnosť, efektívnosť a ochrana práv odberateľov energií. Na našej webovej stránke poskytujeme aktuálne informácie o legislatívnych zmenách, cenových rozhodnutiach a možnostiach riešenia sporov.“
Pre ÚRSO zostáva prioritou neustále prispievanie k stabilnému a spravodlivému energetickému trhu SR, kde sú spotrebitelia chránení a dobre informovaní.