Na základe aktuálnych otázok od odberateľov tepla ponúka úrad niekoľko praktických odpovedí/rád o vyúčtovaní tepla.
Ilustračné foto, radiator Zobraziť galériu

Otázka: Do konca mája dostanem vyúčtovanie za spotrebu tepla a teplej vody za minulý rok. Čo mám robiť, ak sa mi vyúčtovanie nepozdáva, na koho sa mám obrátiť?
Úrad: V takom prípade by ste mali podať reklamáciu svojmu spoločenstvu vlastníkov bytov, respektíve správcovi domu.

 

Otázka: S mojím správcom mám dlhodobo zlé skúsenosti... Čo mám robiť, ak nebudem s jeho vysvetlením spokojný?

Úrad: Ak nebudete spokojný s výsledkom reklamácie u správcu, môžete sa obrátiť s podnetom na ÚRSO, alebo na Slovenskú obchodnú inšpekciu, prípadne priamo na súd.

 

Otázka: Na čo by som si mal dať v domácnosti najviac pozor, aby som nemal za teplo zbytočné nedoplatky?

Úrad: Mali by ste venovať pozornosť napríklad tomu, či vám zbytočne neuniká teplá voda, nekvapkajú radiátory, či optimálne regulujete radiátory, optimálne spravujete spoločné priestory z hľadiska tepelnej úspornosti, alebo či vám efektívne fungujú technické prostriedky regulácie a podobne.

 

Otázka: Vie celkovo v otázke vyúčtovania pomôcť nejako aj ÚRSO?

Úrad: Úrad rieši príslušné podnety, ktoré od odberateľov dostane, v rámci svojej agendy ochrany práv spotrebiteľa. Podnet môžete podať na našom webovom sídle.