Stratégia postavenia spotrebiteľov v energetickej transformácii
Za aktívnej účasti zástupcov ÚRSO vydala Rada európskych energetických regulátorov (CEER) Stratégiu postavenia spotrebiteľov v procese energetickej transformácii na obdobie rokov 2022 - 2025.

CEER nastavila v stratégii tri piliere: digitalizácia v záujme spotrebiteľa, dekarbonizácia pri minimálnych nákladoch a dynamická regulácia, vrátane všeobecných cieľov ako sú klimatická neutralita, energetická účinnosť a udržateľnosť.
Európske energetické regulačné orgány sa v stratégii zaviazali pripraviť spotrebiteľov na prechod na konkurencieschopné nízkouhlíkové hospodárstvo.
Hlavné oblasti, na ktoré sa bude pracovný tím CEER, aj za aktívnej účasti ÚRSO, v súvislosti s napĺňaním cieľov stratégie zameriavať sú:
Európske energetické regulačné orgány sa v stratégii zaviazali pripraviť spotrebiteľov na prechod na konkurencieschopné nízkouhlíkové hospodárstvo.
Hlavné oblasti, na ktoré sa bude pracovný tím CEER, aj za aktívnej účasti ÚRSO, v súvislosti s napĺňaním cieľov stratégie zameriavať sú:
- Integrácia energetického systému
- Udržateľná a efektívna infraštruktúra
- Dizajn zameraný na spotrebiteľa
- Decentralizovaná a lokálna energia
- Dobre fungujúce trhy
- Flexibilita
Samotný materiál nájdete tu: CEER 2022 - 2025 Posilnenie postavenia spotrebiteľov v energetickej transformácii (pdf, 2,4MB)