Sadzobník správnych poplatkov
Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ďalej len „úrad“) sa zapojil do CENTRÁLNEHO SYSTÉMU EVIDENCIE POPLATKOV – SLUŽBY E-KOLOK.
Úhradu správnych poplatkov môže žiadateľ vykonať nasledovnými spôsobmi:
Úhrada prostredníctvom SW pokladne prevádzkovateľa (Slovenskej pošty)
Potvrdenie o úhrade správneho poplatku vydané na vybraných poštách nemá definovanú konkrétnu službu, ani úrad.
Službu na potvrdenie o úhrade správneho poplatku priradí zamestnanec úradu.
Zoznam zapojených pobočiek Slovenskej pošty do systému eKolok.
Postup žiadateľa:
- žiadateľ uhradí na vybranej pobočke Slovenskej pošty správny poplatok v stanovenej výške (Potvrdenie o úhrade správneho poplatku),
- potvrdenie o úhrade správneho poplatku sa predkladá pri podaní žiadosti.
Prevodom na účet
Úhradu požadovaného poplatku je možné vykonať prevodom na účet, ktorý je uvedený na platobnom predpise, vrátane ostatných platobných inštrukcií. Je potrebné, aby žiadatelia striktne dodržiavali dátum splatnosti, číslo účtu a variabilný symbol uvedený na platobnom predpise.
Postup žiadateľa:
- žiadateľ podá žiadosť o úkon,
- zamestnanec úradu vyhotoví platobný predpis, ktorý zašle žiadateľovi s výzvou na zaplatenie správneho poplatku písomne alebo na emailovú adresu uvedenú v žiadosti
Platobnou poukážkou
Platobná poukážka, vrátane všetkých platobných inštrukcií bude súčasťou platobného predpisu.
Postup žiadateľa:
- žiadateľ podá žiadosť o úkon,
- zamestnanec úradu vyhotoví platobný predpis, ktorý zašle žiadateľovi s výzvou na zaplatenie správneho poplatku písomne alebo na emailovú adresu uvedenú v žiadosti.
Úhrada prostredníctvom mobilnej aplikácie
Aplikáciu eKolok je možné získať prostredníctvom mobilného zariadenia vyhľadaním pod názvom eKolok v obchode Googleplay. Inštalácia prebehne automaticky.
Informácie o inštalácii a obsluhe aplikácie (pdf, 940kB) ( nové okno).
Postup žiadateľa:
- úhradu požadovaného poplatku vykoná poplatník
- výberom požadovaného poplatku prostredníctvom dotykovej obrazovky mobilného zariadenia pred predložením podania,
- naskenovaním 2D kódu z platobného predpisu vydaného úradom.
- po vykonaní úhrady mobilná aplikácia vygeneruje a zobrazí Potvrdenie o úhrade správneho poplatku na obrazovke mobilného zariadenia a zasiela doklad o platbe platobnou kartou na emailovú adresu poplatníka.
- Potvrdenie o úhrade správneho poplatku z mobilnej aplikácie je vydané na konkrétnu službu a predkladá sa pri podaní úradu. Ak žiadateľ vykonal úhradu platobného predpisu, tak sa potvrdenie o úhrade správneho poplatku predkladá zamestnancovi úradu podľa požiadavky úradu.