Elektrina
Štandardy kvality prenosu elektriny, distribúcie elektriny a dodávky elektriny ustanovuje vyhláška č. 236/2016 Z. z.
Podľa uvedenej vyhlášky má dodávateľ elektriny a prevádzkovateľ distribučnej sústavy vo vzťahu ku koncovému odberateľovi elektriny najmä tieto povinnosti:
- uzatvoriť zmluvu o združenej dodávke elektriny s každým odberateľom elektriny v domácnosti, ktorý o to požiada do troch pracovných dní odo dňa splnenia obchodných podmienok dodávateľa elektriny,
- uskutočniť dodávku elektriny v termíne podľa uzatvorenej zmluvy o združenej dodávke elektriny,
- dodržať charakteristiky napájacieho napätia podľa technickej normy (frekvencia, odchýlka od normalizovanej hodnoty, asymetria, celkové harmonické skreslenie),
- odstrániť príčiny zníženej kvality napätia podľa charakteru príčin zníženej kvality napätia v lehote 10 pracovných dní, 6 mesiacov alebo 12 mesiacov od právoplatnosti stavebného povolenia alebo ohlásenia drobnej stavby,
- overiť správnosť vyúčtovania a informovať odosielateľa podania o výsledku overenia vyúčtovania do 35 dní od doručenia žiadosti o overenie správnosti vyúčtovania; ak je podanie oprávnené, v rovnakej lehote odstrániť zistené nedostatky vo vyúčtovaní a vystaviť opravný účtovný doklad,
- odoslať platbu podľa opravného účtovného dokladu podľa bodu 5. alebo preplatku z vyúčtovacej faktúry do 14 dní od vystavenia opravného účtovného dokladu alebo vyúčtovacej faktúry,
- zabezpečiť preskúšanie elektromera do 30 dní od doručenia žiadosti o jeho overenie,
- obnoviť dodávku elektriny v prípade vzniku poruchy v sústave do 3, 11, 9, 11 alebo 17 hodín (podľa charakteru poruchy), odkedy sa prevádzkovateľ distribučnej sústavy o poruche dozvedel,
- 15 dní pred plánovaným prerušením alebo obmedzením dodávky elektriny informovať o tejto skutočnosti dotknutých odberateľov elektriny,
- dodržať oznámenú dobu plánovaného prerušenia alebo obmedzenia dodávky elektriny,
- obnoviť dodávku elektriny do dvoch pracovných dní od uhradenia dlžnej sumy, pokiaľ bola dodávka prerušená z dôvodu meškania platby a sú splnené technické podmienky prevádzkovateľa distribučnej sústavy a obchodné podmienky dodávateľa elektriny,
- do 30 dní od doručenia žiadosti o pripojenie odberného miesta alebo zmenu rezervovanej kapacity zaslať stanovisko odosielateľovi ku predmetnej žiadosti,
- vymeniť nefunkčné meradlo v lehote 5 pracovných dní od doručenia písomného oznámenia o nefunkčnosti alebo poškodení meradla,
- v prípade nedodržania štandardu kvality uhradiť kompenzačnú platbu v lehote 60 dní po odstránení nekvality.
Kontaktná osoba: Mgr. Soňa Mišutová, tel: 043 401 17 13, kvalita_elektrina@urso.gov.sk